Summa sidvisningar

söndag 5 maj 2019

Tranor, påsk och en baby

Trandans, Pulken utanför Åhus

Trandans, Pulken utanför Åhus 


Veckan före påsk blev det en utflykt till Pulken utanför Åhus. Detta har jag önskat mig i flera år och nu blev det äntligen av. Att se tranorna samlade och på sitt speciella sätt dansa in våren var en härlig upplevelse. För att få riktigt skarpa bilder skulle jag haft ett annat teleobjektiv men det blev ändå ganska okej bilder med mitt 70-200 mm objektiv. Det var en kylig men solig kväll och på hemvägen åkte vi in om och värmde oss med en god middag på Brösarps Gästis. Det blev ett skönt avbrott i allt fixande inför påsk.
Fyra härliga påskdagar med utställning, traditionsenligt besök av barnen, god mat, härligt sällskap och mycket mer blev det även den här påsken. Solen strålade och det var riktigt varmt och skönt.
Det kändes fantastiskt att få inviga tillbyggnaden som utställningslokal.
Förra helgen blev en helg i Lissabon. Även där med god mat och dryck, trevligt sällskap härliga promenader i varmt och soligt väder, sightseeing och lite shopping.
Mitt i allt har jag även blivit "låtsasfarmor". Min sambos son och hans sambo fick en liten flicka så vi fick åka dit och besöka det lilla underverket. Få saker i livet är så mysiga som att snusa på en liten baby.
Livet är helt underbart och jag njuter av varje fantastisk dag. Så tacksam över allt.

Kram på dig...!


Tavla från min utställning 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar