Summa sidvisningar

söndag 4 november 2018

Hur tänker du?

Den här veckan har tillbyggnaden kommit så långt att man börjar få en riktig uppfattning över hur stora ytor det blir. Stommen är rest och takstolarna är på. När man ställer sig längst in vid väggen på skivorna som agerar golv nu under byggtiden, tittar ut över hela bygget, så ser man att det faktiskt blir ganska stort. Innan jul ska snickarna vara så klara att vi själv kan börja att sätta skivor på insidan. Bilder utlovas senare i veckan.
Igår var vi bjudna på middag hos vänner. Jag brukar göra müsli själv, eller granola som det står i receptet. Jag hällde upp i en cellofanpåse, skrev en etikett med innehållsförteckning på baksidan och knöt ett vackert snöre om. Gillar att göra något eget att ta med som gåva, det borde jag göra mycket oftare.
Den här veckan har jag även börjat ta tag i att klä om sitsarna på mina gamla vitmålade köksstolar. Eftersom jag gillar den lantliga, lite slitna looken så har jag slipat lite på stolarna för att dom ska se slitna ut. Till detta tänkte jag att linnetyg blir perfekt.  Köpte ganska många meter linnetyg för att kunna använda resten till duk på bordet när vi blir många.
Stannar upp och njuter att hur bra jag har det. Känner en enorm tacksamhet och glädje över tillvaron. Att tänka tankar av tacksamhet är den finaste gåva du kan ge dig själv och din omgivning, för det ger alltid ringar på vattnet. Ju mer du känner tacksamhet, desto lyckligare blir du och det smittar av sig på din omgivning. Nu menar jag inte att man kan gå omkring i ett lyckorus hela dagarna men att reflektera över det som är positivt ger dig energi och glädje att ta dig vidare till allt det du vill och önskar.
Även om livet kanske gett dig en eller några rejäla käftsmällar så går det alltid att hitta något litet att vara tacksam över...och ju mer du övar dig i tacksamhetstänk ska du se att det kommer mer tacksamhet och mer positiva saker in i ditt liv.

Ha en fin vecka.
Kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar