Summa sidvisningar

söndag 20 augusti 2017

Då blev det lite foton tagna idag...

I morse vaknade jag strax efter kl 7. Vädret var fint och solen sken. Jag gick upp för att dra upp rullgardinen i sovrummet och kröp sen ner en stund till i sängen. Så mysigt att ligga där och titta på fåglarna i trädtopparna och se hur solen sakta steg längre upp så större och större del av träden blev solbelysta. Efter en stund bestämde jag mig istället för att gå upp, klä på mig och gå ut en runda. Det blev en underbar morgonpromenad på en timme. Gladorna seglade över det nyskördade sädesfältet för att söka efter något eventuellt byte, korpen kom flygande och kraxade till ett par gånger och några tranor som började vakna och gjorde sig redo för att ge sig iväg på dagens flygning hördes "trumpetsjunga" en bit bort. Det blev en värmande promenad så när jag kom tillbaka så blev det ett dopp i poolen. Vattnet var bara 15 grader så jag var inte i någon längre stund.
I veckan som gått har jag tagit det ganska lugnt. I onsdags blev det ett besök på Malmöfestivalen. Metalbandet Eleine spelade så jag och en vän åkte dit för att se dom. Jag tog stora kameran med mig så det blev en del fina bilder också. Eftersom konserten inte började förrän kl 21.30 så gick vi och åt på Mando först. Solen sken, trevligt sällskap och konserten var riktigt bra. Det blev verkligen en mysig kväll.

Idag kom två vänner (som för övrigt är syskon) hit och fikade och sen bar det ut bland halmbalarna på en åker i närheten för att fotografera. När vi avslutat fotograferingen så gjorde jag de grundläggande inställningarna på kameran och efter lite instruktioner så kunde även jag få komma med på ett par bilder. Tack för en härlig kväll.

Var rädda om varandra därute...!
Kram på er...!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar