Summa sidvisningar

söndag 30 april 2017

Besök i trädgården och nya odlingar

Förra helgen tog jag mig tid till ordentlig återhämtning. På fredagen var jag hos min bror och svägerska för ett särskilt årligt möte. Det blev god middag hos hennes syster med familj och en mycket trevlig kväll. På lördagen kom jag hem vid lunchtid och eftersom jag bokat in en dag med mig själv så började jag med en härlig promenad i skogen. Jag hittade en mysig liten öppen plätt med gräs där solen värmde skönt så där satte jag mig och mediterade i 20 minuter. Ljuvligt. Efter promenaden blev det yoga och fotbad och därefter en vegetariskt gratäng till middag. Lite mer yoga och meditation avslutade en härlig dag.
Jag fick dra lite i handbromsen i veckan eftersom jag rusade på lite för fort, vilket jag lätt gör när jag tycker det är kul och att det går bra. Såg det inte som ett bakslag utan som att jag bara lärt mig att lyssna på när kroppen säger till mig att lugna ner tempot en aning. Anpassade mina arbetsuppgifter för en vecka ungefär och sen kan jag ta ett nytt tag. Bra att kunna lösa det såhär för att det ska bli hållbart i längden.
En morgon nu i veckan så sneglade jag ut genom fönstret och fick se att ett rådjur kom gående upp på min slänt i trädgården. Jag fick snabbt fram kameran och tog lite bilder. Den hade ingen brådska så jag knackade lite försiktigt på rutan och då vände den sig och poserade så fint för mig, tog sen ett par tuggor på min späda daggkåpa och hoppade vidare in i skogen. Härligt att bo i naturen.

Idag har jag fixat en del i trädgården och planerat nya pallkragar som det ska odlas i. Hoppas hinna klart det mesta imorgon så jag kan få fröna i jorden den här veckan för det är hög tid nu. I eftermiddags var en vän här och fikade och sen blev det även restaurangbesök med trerätters så jag blev väldigt mätt.

Kram på er och var rädda om varandra...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar