Summa sidvisningar

söndag 26 mars 2017

Gjuta ägg i solskenet

Nästa på tur i min lilla serie om nyttigheter är vitlöken.
Den minskar risken för hjärt- kärlsjukdomar, är antiinflammatorisk, antioxidant och skyddar mot förkylning, magvirus och en del svampsjukdomar. Vitlökens svavelämnen motarbetar upptag av tungmetaller och hjälper även kroppen att avgiftas från tungmetaller. Den lär även skydda mot en del olika former av cancer.

I tisdags var det sista gången på yogan. Jag kommer att sakna det men kommer att yoga mer hemma istället. Dynamiken som uppstår när man yogar i grupp går jag dock miste om men det finns andra fördelar med att yoga ensam också. Kommer att fortsätta i gruppen till hösten.
Veckan har bestått av mer förberedelser för utställningen. Fixat stomme till skyltar, satt ihop ramar, köpt utrustning för att kunna avskärma utställningsdelen och idag har jag gjutit ägg.



Igår var jag hos min dotter och firade att hon fyllt år tidigare i veckan. Vi åt en underbart god lunch och fikade på kladdkaka, grädde och blåbär. Mys på hög nivå.
På kvällen var jag på fest och det blev mer god mat, massor av sång och dans och härligt sällskap. Idag har vädret varit helt underbart. Sol, 13 grader och svag vind. Därför blev det lite fixande i trädgården och, som sagt, lite betonggjutning.



Planterade penséerna som jag köpte i förra veckan. Får fixa lite fler blommor därute när det börjar närma sig påsk.

Kramar till er alla...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar