Summa sidvisningar

söndag 4 december 2016

En julklapp som känns gott i hjärtat


Kom i veckan i kontakt med en kvinna som lever under svåra förhållanden med förlust av en nära anhörig, egen sjukdom och med barn med diverse diagnoser, förtvivlan över att inte kunna ge sina barn den jul som hon önskar för dom. Alla omständigheter runt henne har gjort att det inte finns pengar till varken mat eller julklappar till barnen. På mitt konto finns inga stora belopp men jag har så jag klarar mig så att dela med mig kändes i det läget som en självklarhet. En liten summa pengar till hennes konto gör så stor skillnad för henne och märks knappast på mitt kontoutdrag. Jag fick lite perspektiv på vilka mödor vi brottas med i våra liv och kände att just mina problem, även om det känns tungt just nu, inte är alls av den karaktären som många andra lever med. Påminner mig därför idag, liksom i mitt förra inlägg, att känna in kärleken, som betyder allt.

Var rädda om varandra...!
Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar