Summa sidvisningar

söndag 28 juni 2015

En härlig eftermiddag vid Vombsjön


Kände i eftermiddags att jag behövde komma hemifrån och ut i naturen. Åkte till Vombsjön som jag ofta gör när jag behöver lite meditativ tid. Kameran fick förstås följa med, som den oftast gör. Hittade den vackra nyponrosen vid strandkanten. Promenerade längs vattnet, lyssnade på och följde fåglar som kom flygande och satte sig vid kanten eller ett par skrattmåsar som skränade och dök efter fisk. Stannade nog en timme ungefär och när solen gick i moln och det blev lite kyligt (eftersom jag klätt mig i korta shorts - det är ju sommar)  tänkte jag åka hem igen, men efter en liten stund kom solen tillbaka och jag beslöt att stanna en liten stund till. Det resulterade i att jag fick föreviga en fiskgjuse som kom flygande över vattnet, spanade efter något, ryttlade lite och till sist dök ner i vattnet för att fånga en fisk.








Det är i de här ögonblicken jag önskade att jag hade ett större objektiv till min kamera så jag kunde ta bra bilder på fåglar på långt håll.

Kram på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar