Summa sidvisningar

måndag 1 februari 2016

Tysklandstur, besök på museum och konstutställning

Tycker det är vackert med lite grankvistar även om julen är slut så jag har varit ute och klippt lite färska kvistar och lagt på mitt ljusfat. Får nog byta till något annat när de här kvistarna börjar barra, vilket dom brukar göra ganska snabbt eftersom dom inte har tillgång till vatten.
I lördags blev det en tur till Tyskland. Fy vad det blåste när vi åkte dit. Båten gungade ganska rejält och slog mot vågorna så tekoppen hoppade rakt upp i luften och skvätte ut en massa te på bordet. Tog ett tuggummi mot åksjuka så jag skulle vara på den säkra sidan. Satte oss efter ett tag mer mitt i båten och då gungade det inte lika mycket. När det var dags för hemresa så hade det lugnat sig betydligt så då gungade det nästan inte alls.
Igår, söndag, gick vi en runda i stan och var på Axel Ebbe Museet. Kul och intressant att titta på alla skulpturer som han har gjort. Extra kul eftersom man sett många av dom ute runtomkring i Skåne och i Trelleborgstrakten. Samtidigt pågick en utställning med målningar av Ronny Hård och hans fru Katarina Hård. Gillade särskilt Ronnys fantastiska målningar av gamla bilar. Fantastiskt ljus i dom.
Idag är första dagen som jag gått upp i arbetstid och jobbar 75%. Det kändes bra och jag har förhoppningar om att det ska komma att fungera bra. Det regnade rejält när jag gick från bussen så nu har jag hängt upp mina blöta byxor och hoppat i myskläderna. Har färdig mat att bara värma och sen blir det en kväll i soffan. Har en känsla av att det blir tidigt i säng ikväll.

Kram till er alla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar