Summa sidvisningar

fredag 19 februari 2016

Fest, ny energi och knäckepizza

Jag börjar mer och mer känna igen mig själv, den Anita som fanns innan väggen bara stod där och jag smackade rakt in i den utan att, förrän efteråt, riktigt förstå hur det gick till. Hade en riktigt härlig känsla i kroppen i söndags, nöjd och lycklig. I helgen umgicks vi med vänner både fredag och lördag och jag kände att jag hade massor av energi. I lördags var vi på fest med härlig musik och dans. Dansade mycket hela kvällen och jag älskar ju det. Så härligt att känna att orken kommit tillbaka och att jag kan njuta av sånt som jag njutit av tidigare och att känna att det ger mer energi.

Början av den här veckan var dock inte den bästa, men det var inget som berodde på utmattning. Hade mensvärk och huvudvärk både måndag och tisdag så det blev inte mycket gjort då. Hängde mest i soffan omsluten av filtar och med mina tjocka, härliga myssockor på fötterna. I onsdags fick jag lite mer energi och tog mig in i ateljén och målade en del, vilket är härlig terapi. Mindfulness på hög nivå när alla andra tankar bara försvinner och jag är bara här och nu.
Tror jag har mediterat varje kväll den här veckan också och det känns bara bättre och bättre. Övning ger som bekant färdighet och det börjar jag märka nu.


Såg på något morgonprogram i tv när dom gjorde knäckepizza och kände att det måste jag testa. Så ikväll drog jag fram stora knäckebrödsförpackningen och fixade min egen variant på knäckepizza. Det blev verkligen gott så det kommer jag att göra fler gånger. Visst blev det värsta matbloggsbilderna, haha.

Nu är jag sådär skönt fredagstrött så nu ska jag krypa ner i sängen.

Ha en fin helg alla följare...!
Kram






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar