Summa sidvisningar

torsdag 28 januari 2016

Massage, meditation och gå upp i arbetstid

Oj vad tiden rusar iväg, Brukar försöka skriva minst en gång i veckan men nu har det gått längre tid mellan gångerna. Ska skärpa mig.
Förra veckan var jag på massage och han hittade exakt de punkter i nacken som verkligen var stenhårda och ömma. Gick därifrån med en lätt känsla i kroppen. Men det känns som att han knådat ut en del av min spända nacke men att jag istället fått ont på andra ställen, axlar och ner i skulderbladen till exempel. Har även haft mer eller mindre konstant huvudvärk sen dess. Jag hoppas på att det är spänningar som håller på att leta sig ut från nacken, via andra delar av kroppen för att sen försvinna helt. Hoppas kan man ju alltid.
I måndags kväll var första gången på meditationskursen igen efter juluppehållet. Det kändes bra att komma igång igen. Måste meditera mer hemma också, jag mår ju så bra av det.
Igår var min lediga dag och jag var iväg och besiktigade bilen, var på återvinningen och sen hade jag en vän här som jag inte träffat på länge. Vi åt en god middag, fikade och pratade om livets berg- och dalbana. En mysig kväll.
Nu är det bara en dag kvar för mig att jobba halva dagar. Från måndag ska jag gå upp till att jobba 75%. Det känns bra men även lite nervöst, men det ska nog gå bra.
Bilderna jag lagt upp idag är från en promenad i förra veckan, det var helt underbart med fem minusgrader, vindstilla och solsken. Lite dis dansade in över åkrarna och blev som ett täcke av bomull ovanför marken. Magiskt.
Har inga planer för kvällen så nu blir det en god kopp te och en mysig stund i soffan innan det är dags att laga mat.

Du får gärna skriva en kommentar, det är alltid kul att se vem som läser min blogg.
Kram och var rädda om er...!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar