Summa sidvisningar

onsdag 24 februari 2016

Våren är kommen



Nu börjar det minsann bli vår. Passade på i eftermiddags att ta en runda med kameran eftersom solen sken och jag inte varit ute och gått så mycket på senaste tiden. Det var skönt att komma ut och höra hur fåglarna börjar sjunga sin vårsång och andas in den friska vårluften. Eftersom det är så mycket träd som skuggar större delen av min tomt så tar det lite längre tid för de där första vårblommorna att titta upp ur marken. Men jag hittade, till min lycka, i alla fall några små snödroppar i min rabatt. Härligt.
Kaprifolen har fått sina första små gröna bladknoppar och en hackspett satt och hamrade i ett träd.




Det blev lite tid i ateljén också idag. Eftersom tiden bara försvinner när jag målar så fick jag sätta alarm så att jag inte glömmer bort att äta..hihi.
I måndags var det meditationskurs men det var så många som hade fått förhinder så det blev inställt. Istället fick några av oss chansen att hoppa in i den mer erfarna gruppen igår, så det erbjudandet nappade jag och en väninna på. Det var kul och lärorikt att träffa dom.
Känner mig trött och nu är det dags för sängen här.

Tack för att ni läser min blogg och en stor kram till er alla...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar