Summa sidvisningar

söndag 7 februari 2016

Stanna upp i stunden...mindfulness


Nu har jag klarat av min första vecka med att jobba 75% och det känns bra. Visst har det varit någon dag som känts lite orolig och någon lite tendens till ångest har funnits men i det stora hela har det känts riktigt bra. Jag har dessutom sovit riktigt bra på nätterna och det är ett gott tecken.
Har haft en riktigt mysig helg så jag har tankat massor av ny energi för den kommande veckan. I fredags åt vi en god middag och bara slappade i tv-soffan. Igår var vi i Lund och shoppade lite och var dessutom inne hos dottern och lämnade lite saker och pratade en stund. Sen blev det ostbricka och första deltävlingen i Melodifestivalen på kvällen. En riktigt härlig dag.
Idag har vi haft en lugn dag. Har gått en promenad i det ljumma vädret (åtta plusgrader) och sen mest myst i soffan. Hjärtat åkte vid tretiden och sen har jag odlat ärtskott, målat lite på en tavla och gått och plockat lite här hemma. Fotade lite inredningsdetaljer i mitt shabby-chic-inspirerade hem. Gillar att fota närbilder så jag ska snart investera i ett fast objektiv där det blir lite kortare skärpedjup som jag tycker är så fint.
Idag är jag så himla tacksam för den vecka som varit och har förhoppningar om att den kommande veckan ska bli lika bra. Jag stannar upp, reflekterar, andas och insuper här och nu....försvinner i mindfulness-dimman en liten stund. Precis vad jag behöver varje dag och ofta flera gånger om dagen...så vi ska nog klara det tillsammans, jag och den lilla mindfulness-guiden som numera bor i mig.

Massor av kramar till er alla...! Var rädda om varandra




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar