Summa sidvisningar

söndag 26 februari 2017

Nytt på gång och nya beslut

Fortsätter nu min lilla serie med nyttigheter som man bör äta ofta. Idag är det blåbärets tur.
Blåbär innehåller en massa viktiga mineraler och vitaminer. Bland annat innehåller de magnesium, kalcium, järn, B-vitamin och mängder av C-vitamin. Blåbär är dessutom fulla av antioxidanter som skyddar mot hjärt- och kärlsjukdomar. Det är inflammationshämmande, kolesterolsänkande och hjälper till att hålla blodsockret på en stabil nivå. Studier visar också att blåbär kan stimulera tillväxten av nya hjärnceller och förbättra minnet. Det är också bra för ögonen eftersom det stärker ögonens vävnad och blodkärl och motverkar starr.
Ät därför blåbär ofta.

I veckan som gått har jag fattat ett beslut. Jag ska ha utställningen till påsk här hemma i mitt hus. Det var inget lätt beslut eftersom jag vet att det brukar komma mycket folk till Janes Snickarbod där jag ställt ut mina tavlor de två senaste åren till påsk och att det är stor variation av alster för besökaren att titta på. Dessutom är det trevligt och mysigt på alla sätt. Men jag känner att det nu är dags att visa var jag finns i vanliga fall. Hoppas på att många ska hitta hit utifrån konstkartan i Skånes tidningar och från samlingsutställningen i Övedskloster.
Den här helgen har jag varit på en kurs som verkligen kändes rätt i hela kroppen och något som jag ska ägna mig åt på ett eller annat sätt i framtiden. Mycket nytt på gång...Mitt livscitat just nu är:

Andas in förändringens vind
Andas ut i tillitens famn

Kram på er...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar