Summa sidvisningar

söndag 5 mars 2017

Då var man plötsligt frisk

Mer nyttigheter:
Mandel har en hög halt av E-vitamin, magnesium, kalcium och zink. Detta är bra för immunförsvaret, nervsystemet, skelettet och tänderna. Den innehåller också mycket fibrer vilket gör att nivåerna av blodfetter hålls stabila. Mandeln är även en källa till protein och lär sänka det onda kolesterolet.

Veckan som gått har varit bra. Var på yoga i tisdags kväll och det är alltid en underbar investering i kropp och själ. När jag kört därifrån så hämtade jag upp dottern vid bussen och vi fick resten av tisdagskvällen och en mysig onsdag tillsammans. I torsdags var första dagen på nästan två år som jag jobbade en hel dag. Jag gick från mina sista 25% sjukskrivning upp till min fulla tid från den 1 mars. Det känns så underbart och efterlängtat och jag hoppas att jag ska fortsätta må så bra som jag gör nu. Jag vet mina begränsningar och måste hålla mig själv i örat så jag inte rusar på och tror att allt är som det var innan jag gick i väggen. En del värk och spänningar i nacke och axlar finns kvar men det får jag nog dras med ett tag till.
Helgen har jag ägnat åt en del förberedelser inför påskens utställning. Fixat lite med en ny variant på montering av ramar och även målat lite tavlor såklart. Det låter som om jag skulle måla klart flera stycken på en gång men jag har alltid några på gång samtidigt eftersom dom behöver torka lite mellan varven. Då kan det kännas som att jag inte blir färdig med något, men plötsligt har jag fixat det där sista och med en gång blir flera klara samtidigt.
Fick knåpat ihop en deg till ett fullkornsbröd nu ikväll. Har tänkt försöka varva brödet som jag köper med lite hembakat eftersom fullkornsbröden i affären är ganska tråkiga och inte så många. Tar gärna emot recept om någon har tips på något lättbakat och gott. Ska bli spännande att smaka.

Nu är det dags för lite meditation som avslutning på helgen.

Tack för att just du läser min blogg.
Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar