Summa sidvisningar

torsdag 2 juni 2016

Spänningar och läkarbesök

Gräslöken blommar för fullt i sin kruka
I slutet av förra veckan fick jag rejält ont efter min operation så jag levde på smärtstillande och fick inte mycket gjort. Hade förberett mig och köpt hem lite färdigmat så jag skulle slippa laga mat och det var skönt att slippa. Tog mig, i fredags kväll,  iväg till en träff med vårt lilla gäng kvinnor som brukar träffas med jämna mellanrum. Det var trevligt men jag mådde inte så bra så jag körde hem ganska tidigt. Under lördagen började smärtan så sakta ge med sig så på kvällen var jag lite piggare när dottern var på besök. Det har varit varmt och soligt men jag har inte orkat sitta så mycket i solen men i söndags blev det någon timme.
Så var det dags att gå till företagsläkaren igen i måndags så då kom spänningarna i nacken som ett brev på posten och de har suttit kvar hela veckan. Mår inte så bra när spänningarna slår till och det hjälper inte med tabletter heller för det sitter som en hjälm över hela huvudet. Har klarat att jobba i alla fall och det är skönt. Ikväll när det blivit lite svalare ute så gick jag ut och vattnade lite i trädgården och testrollade trallrent på trädäcket. Det ska verka minst ett dygn så imorgon kväll får jag se resultatet. Blir det bra så tar jag även resten av trädäcket.
Jobbar imorgon och sen har jag tagit ledigt på tisdag och är ledig som vanligt på onsdag så det blir fem dagar ledigt i rad, Det ska bli skönt. Lite saker som behöver fixas och så ska jag njuta av det fina vädret.

Kram på er och ha en fin helg...!


Min bukettspirea



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar