Summa sidvisningar

söndag 19 juni 2016

Bakslag igen

Trodde i min enfald att det skulle vara slut på bakslag nu, allt skulle bara gå framåt. Men ack vad jag bedrog mig. Det som känns extra svårt är att jag inte kan sätta fingret på vad som stressat mig den här gången. Den enda rimliga förklaringen jag har är att det är en reaktion som kommer nu när operationen är över och jag släppt oro och spänningar inför den. I tisdags vaknade jag av att jag var yr. Jag hade spänt ihop mina käkar så mycket att nacken var superstel och då blir jag yr. Så nu har jag varit hos tandläkaren och gjort avtryck till en bettskena som jag ska hämta på torsdag. Hoppas det kommer att hjälpa mina käkar att slappna av lite och framför allt skydda mina tänder så dom inte tar skada. Jag inser att jag även måste komma till botten med varför jag spänner mig så mycket. Har försökt med avslappningsövningar och liknande men det verkar ju inte hjälpa. Jag misstänker även att jag har hormonsvängningar som påverkar mig. Ska prata med min läkare om det.
I torsdags åkte jag hem från jobbet med en hjärna som inte fungerade som den skulle och med yrsel och superspänd nacke. På fredagsmorgonen vaknade jag med världens huvudvärk och som en hjälm som spände över hela huvudet. Var iväg och träffade några väninnor på kvällen. Det var skönt att träffas och få tänka på lite annat även om jag fortfarande inte kände mig bra. På lördagen skulle jag ha varit iväg och firat min brors födelsedag men jag fick stanna hemma eftersom huvudvärken och illamåendet gav sig till känna igen. Först ikväll fick jag tillbaka lite energi och gick ut en runda i skogen. Tänkte att en liten runda är bättre än ingen alls men det blev faktiskt en runda på 45 minuter. Fixade lite med poolen och röjde undan lite på diskbänken. Det ger hopp om att det blir en bättre dag imorgon.
Trädgård och växter är meditation så det blir lite bilder från min trädgård även idag.

Kram på er och var rädda om varandra...!


Fingerborgsblomma ( digitalis)

Stäppsalvia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar