Summa sidvisningar

torsdag 26 maj 2016

Min första operation

Ettårsbukett <3
Jag har levt på helgens slottsvistelse och tagit de underbara dagarnas positivitet med mig in i den här veckan. I måndags hade jag massor av energi på jobbet och kände mig piggare och gladare än på länge. Hade föreställt mig att jag skulle vara jättenervös och orolig inför tisdagens operation men den värsta nervositeten uteblev. Även på tisdagen fanns någon form av lugn som jag inte hade förväntat mig. Det blev en del väntetid innan jag kom in på operationen men det kändes helt okej. Eftersom jag aldrig blivit sövd tidigare (med undantag för när jag var fyra år) så var jag noga med att få förklarat för mig hur allt skulle gå till. Operationen gick bra men det tog lite tid innan jag var på benen igen. Hjärtat hämtade mig och körde mig hem. Jag var helt matt i hela kroppen resten av kvällen så strax efter kl 21 orkade jag inte kämpa emot längre utan kröp ner i sängen och somnade. Sov hyfsat gott och vaknade vid halv 4. Låg och lyssnade på de morgonpigga fåglarna utanför mitt öppna fönster och njöt av att kroppen började återgå till sitt normala tillstånd dvs att all bedövning och smärtstillande som jag fått höll på att försvinna ur kroppen.
Igår var det strålande sol och 24 grader varmt så jag försökte sitta ute och njuta. Fick dock mest hålla mig under parasollet eftersom jag inte mådde så bra av att sitta mitt i solskenet.  Idag har jag fortfarande lite ont och känner mig ganska trött men hoppas kunna gå och jobba imorgon. Ska se i eftermiddag om jag orkar ta mig iväg och köpa lite sommarblommor som jag kan plantera i mina krukor till helgen.

Kram till er alla...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar