Summa sidvisningar

tisdag 7 juni 2016

Blommor är underbart


God lunch
Helgen har varit riktigt härlig. I fredags tog jag det bara lugnt och åt en god middag med ett glas vin och gick till sängs ganska tidigt. Hade fortfarande en massa spänningar i nacken och det tar oftast några dagar innan det värsta släpper. Njöt av den fina sommarkvällen och strosade omkring i trädgården och fixade lite. På lördagen packade jag väskan och åkte till hjärtat. Vi var ute i trädgården mest hela dagen och njöt av det underbara vädret. Grillade på kvällen och satt ute riktigt länge i sommarkvällen. Så mysigt. På söndagen var vi på plantskola och köpte växter, fixade lite i trädgården och åt en god lunch. På måndagen hade vi planer för att fira nationaldagen men fick tyvärr ställa in det eftersom jag inte mådde så bra. På kvällen åkte jag hem till min egen trädgård och var tvungen att vattna lite direkt eftersom jag varit borta i tre dagar och det varit solsken och varmt alla dagarna. Idag har jag städat på trädäcket och skrubbat med grönsåpa eftersom det där fina trallrengöringsmedlet inte tog bort all smuts. Det var ett himla jobb så jag får fortsätta imorgon. Planterade blommorna som jag köpte i lördags och konstaterade att jag köpt för få blommor. Har fler krukor och hål att fylla. Jag skulle kunna köpa hur mycket blommor som helst och sätta i trädgården, jag bara älskar det. Ska till Ystad imorgon så kanske det blir en tur till Åbergs Trädgård när jag ändå är i stan. Nu är det dags för sängen.
Kram på er...!

Hjärtats underbart gräddiga pion


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar