Summa sidvisningar

måndag 2 maj 2016

Andfådd och utan energi

Har haft ganska jobbiga dagar nu ett tag. Mitt låga blodvärde har gjort att jag inte haft mycket ork, blivit andfådd för minsta lilla ansträngning och lätt blivit yr. Har även fått lite synrubbningar och fick veta idag, av min läkare, att det är helt normala symptom när man har så lågt blodvärde som jag har. Skönt att få veta att det beror på det och förhoppningsvis ska bli bättre snart. Fick ju järntabletter men tålde inte dom så nu har jag fått tid på onsdag till att få järn i form av dropp istället. Det ska tydligen verka snabb så man känner förbättring bara på någon timme efter behandlingen. Håller tummarna att det ska fungera bra.
Idag har jag inte gjort mycket, har inte orkat. Vädret har ju varit helt underbart så jag satt ute i solen och njöt en stund. Var på Vårdcentralen och sen på Granngården och köpte lite hönsgödsel som jag ska förära min rabarberplanta och mina klematis som är bruna och tråkiga längst ner så dom ska klippas ner och få en omgång gödning. Sen får jag hålla tummarna att dom ska repa sig. Tog en tur med kameran i trädgården och grannens rosenrips sticker in genom granhäcken. Så vacker så jag tror att jag ska klippa av lite grenar för att göra lite sticklingar som jag kan sätta någonstans i min trädgård.

Det är fina skott på min syrenbuske. Klippte ner den helt för några år sen och nu börjar det likna en riktig buske igen. Eftersom jag bor i skogen så växer det kaprifol överallt här. Det klättrar till och med kaprifol i syrenbusken, men den ser inte ut att må illa av det så jag låter den hållas. Kaprifolen är ju helt underbar när den doftar på sommarkvällarna så jag njuter av den kaprifol som finns här i och runt min trädgård.
Nu har jag druckit en kopp te och känner mig redo för lite meditation.

Kram...!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar