Summa sidvisningar

onsdag 27 april 2016

Trött och orkeslös

Attans vad blodbrist tar kraften ur en. Har känt mig trött och orkeslös på senare tid men trott att det hade med min utmattning att göra och att jag har dålig kondition men det visade sig att jag har låga blodvärden. Fick utskrivet järntabletter men när jag ätit dom i två dagar så visade det sig att jag inte tålde dom. Så nu ska jag till vårdcentralen imorgon och ta fler prover så får jag ta järn i någon annan form än tabletter.
Helgen var mysig trots att jag var trött och orkeslös. I fredags var vi hos min bror och svägerska och då kände jag mig lite yr och det hade nog med järntabletterna att göra. Det var en trevlig kväll trots att jag inte kände mig på topp. På lördagen kändes det lite bättre när jag inte tagit fler tabletter. Gjorde "lagom mycket" så det gick bra. Lite fixande på dagen och ostbricka på kvällen. Kalas på söndagen och sen var den helgen slut. På vägen hem stannade jag till och plockade några vitsippor, dom är ju så underbara att ha i en vas på bordet.
Har varit ledig idag och har städat lite, varit och handlat och sen börjat på en tavla som jag fått beställning på. Får ta allt i lite lugn takt nu känner jag.
Snart dags för sängen så jag orkar med morgondagen också.
Kram på er...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar