Summa sidvisningar

tisdag 29 mars 2016

Behövde miljöombyte ikväll

Ikväll när jag kom hem från jobbet så kände jag att jag behövde komma ut i naturen för att få lite kontrast till fyra dagars konstutställning. Jag tog med kameran och kikaren och gav mig ut till Vombs ängar för att spana på lite flyttfåglar. Mycket fåglar fick jag se och höra.

En storspov landade bara en liten bit ifrån mig och tog sig ett litet vårbad. Dom är så fina med sin långa näbb.





På andra sidan färisten gick ett gäng kor och några kalvar och kollade på mig och undrade nog vad det var jag höll på med.



Även en häger befann sig på ängen, en bra bit ifrån mig förstås så bilden blev lite oskarp.

Jag tror att gässen trivdes på Vombs ängar :-)



Fick även ett par närbilder på ett par stolta gäss.



Kände lycka och ett så skönt lugn i kroppen när jag åkte därifrån. Naturen är underbar och läkande.

Kram på er...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar