Summa sidvisningar

söndag 20 mars 2016

Känslor som dyker upp

Igår var jag först på möte angående att vi ska koppla in kommunalt vatten och avlopp på området där jag bor. Sen på eftermiddagen åkte vi till min bror i Tyringe. Det var första gången jag var där sen han flyttade dit och nu var vi där alla syskonen och några av oss hade även respektive med. Det var kul att se hur han bor och det kändes trevligt att träffas under lite andra former än senast vi sågs allihop, då det var min mors begravning.
Idag var vi ute och gick en runda i det härliga vårvädret. Det var 10-12 plusgrader, svag vind och strålande solsken. Helt underbart. Ikväll har förlöst äggen som jag göt i onsdags och dom blev ganska bra. Därför har jag nu tömt ett gäng ägg till för att få fler skal att gjuta i, så det får bli "Skånsk äggakaga" till middag imorgon :-)
Har tagit ledigt hela den här veckan som kommer så jag kan fixa de sista förberedelserna inför utställningen i lugn och ro. Har lite annat också som ska fixas så tiden kommer nog att gå fort.
En del känslor som har kommit upp till ytan den här helgen, men även om de mindre positiva känslorna är jobbiga i stunden så behöver jag känna och ta in, även dom, fullt ut. Har, lite sent i livet, fått lära mig att alla känslor måste upplevas för att livet ska bli komplett. De positiva känslorna blir på så sätt starkare och mer syn- och kännbara. Rädslorna måste också få utrymme ibland men dom får inte ta över.

Var rädd om dig
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar