Summa sidvisningar

onsdag 6 april 2016

Fin helg och återvinning

I helgen var det fint väder och vi var ute och fixade i trädgården, röjde undan vissna blommor så växterna kan vakna och växa till igen, putsade fönster och gjorde lite vårfint. Hjärtat har en sån där fönstertvätt och den var superbra att använda, så den får jag nog låna och ta en omgång på mina fönster också. På lördagseftermiddagen åkte vi till Smygehuk och åt en sillmacka. Mysigt att sitta ute även om det var lite kyligt i vinden. En liten sväng till en anlagd våtmark för att kolla på fåglar blev det också. Det var lite kallt så det blev ingen lång stund. På söndagen tog vi en liten sväng i Trelleborg och sen åkte vi hem och åt en god lunch (bilden nedan).
Idag har jag röjt lite i trädgården och tänkte köra mina gamla trädgårdsstolar till återvinningen men kom på att kanske någon vill ha dom så jag slängde in en bortskänkes-notis i en facebookgrupp. Fick napp direkt så det ska komma en och hämta dom ikväll. Återvinning är bra och jag slipper dessutom lasta dom i bilen och köra iväg med dom. Hade en massa annat som istället fyllde bilen till återvinningen. Skönt att bli av med gammalt skräp. Känner mig i en utrensningsfas för tillfället så då gäller det att passa på att bli av med en massa...både mentalt och fysiskt :-)

Ska snart åka iväg och leverera en tavla som jag sålt. Det är alltid kul när mina tavlor får nya ägare.

Ha en fin dag...!
Kram






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar