Summa sidvisningar

onsdag 13 april 2016

Spänd i kroppen och tacksamhet

Den gångna veckan har varit både bra och mindre bra. Fick gjort lite i trädgården i helgen men eftersom jag fick världens mensblödning så fick vi avsluta tidigare än det var tänkt. Jobbigt när man inte vågar gå utanför dörren av rädsla att blöda igenom allt. Hoppas att menopausen kommer snart så man slipper det där eländet. Orkade inte laga någon mat på kvällen heller så det blev köpepizza...och det händer inte ofta i det här huset vill jag lova. Söndagen blev en riktig vilodag och det behöver man ju också. Provar på lite andra arbetsuppgifter på jobbet och det är kul men i måndags fick jag stressymptom, men det är väl allt nytt som gjorde det. Det är ju ny miljö, nya kollegor, nya lokaler och nya rutiner så det kan ju ta ett litet tag innan man vänjer sig. På tisdagen gick det bättre men jag var väldigt spänd i nacken när jag kom hem. Idag hade jag en massagetid och det var verkligen välbehövligt, jäklar vad öm jag var. Massagen gav mig energi så jag åkte iväg och handlade lite målardukar och färger eftersom jag har lite nya projekt på gång. Sen har jag tvättat bilen och putsat ett par fönster. Hittade ett par färsbiffar i frysen, värmde dom och stekte lite grönsaker och åt en god sallad till. Det var gott och kändes nyttigt. Nu sitter jag i soffan och myser med lite levande ljus.
Det har varit en bra dag idag och jag är tacksam för alla bra dagar :-)

Var rädd om dig...!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar