Summa sidvisningar

söndag 17 januari 2016

Jobb, styrketräning och en härlig vinterdag

Den här veckan har känts riktigt bra. Har pratat lite med min chef om min arbetssituation och det känns som om vi har en bra plan. Ska till min läkare imorgon och planen är att jag ska gå upp till att jobba 75% alldeles snart. Har goda förhoppningar om att det ska komma att gå bra. Det har varit en bra vecka med lagom tempo. Jag var på gymmet i onsdags och bokade en tid med en instruktör så jag ska igång med min styrketräning igen nu. Det var nog fem år sen jag styrketränade sist...men nu är det dags igen. Min kropp behöver verkligen stärkas och min kondition behöver förbättras. Det såg ut som trevliga lokaler och personalen verkade trevliga så jag ska nog trivas där.
Har försökt äta lite nyttigare i veckan också så det hoppas jag också ska hjälpa till att göra att jag kommer att må bättre.
Helgen har verkligen varit mysig. Hjärtat har varit här och vi har ätit gott (och hyfsat nyttigt) och gått långa promenader. Igår gick vi in till byn och handlade så det blev en bra runda. Idag har det varit strålande sol, ca 10 cm snötäcke och fem minusgrader så det blev en härlig promenad i skogen och ut på stigar i solen. Får massor av energi efter en sån helg. I eftermiddag har jag plockat ner julsaker men ljusstakarna i fönsterna får stå kvar lite, lite till. Började även röja och städa ut grejor ur garderoberna i ateljén. Får fortsätta i veckan med det för jag behöver få bättre ordning där. Blev ett kort samtal från sonen ikväll också, alltid härligt att höra ifrån honom.
Nu blir det film och mys i soffan.

Var rädda om er
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar