Summa sidvisningar

lördag 9 januari 2016

Ont i kroppen och självförtroendedipp

Har haft en vecka som mest tillbringats i soffan. Har haft ont i ryggen och lederna och har från och till haft feber. Skulle egentligen börjat jobba i måndags men det blev inte så utan jag har istället varit hemma hela veckan. Idag har jag dock fått tillbaka lite energi och värken i kroppen börjar släppa. När jag ändå tillbringat en massa tid i soffan så har jag suttit och tittat på otaliga inspirationsfilmer på youtube. Blev så pass inspirerad att jag tog mig in i ateljén idag och påbörjade grunderna till ett par nya målningar. Ska bli spännande att se hur slutresultatet blir.
Vissa dagar känner jag att jag har tappat en hel del av mitt självförtroende pga min utmattning. Det återvänder väl långsamt men ibland slår det till med full kraft och jag tappar självförtroendet totalt. Då är det mycket tankar som far runt i huvudet...hur ska det gå med mitt jobb, vill jag kanske göra något annat än det jag jobbar med idag, kommer jag att klara att komma tillbaka till den person jag var innan...? Ja en massa tankar, vissa mer relevanta än andra. De dagar som jag mår bättre så har jag svårt att förstå hur jag kunde tänka så negativt bara någon dag tidigare. Det går verkligen i berg-och-dalbana.
Har satt upp ett mål att jag från nästa vecka ska ta tag i min träning igen. Ska ta mig till gymmet i byn och se hur där ser ut och boka en instruktörstid. Behöver verkligen stärka upp min kropp och få lite mer energi. Det var flera år sen jag tränade nu så jag får börja i lugn takt. Vet ju att, när jag väl kommit igång, så gillar jag styrketräning riktigt mycket.

Kram till er alla...!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar