Summa sidvisningar

tisdag 16 juni 2015

Trädgård och jobb

Tog häromdagen bort vissnade penséer från några krukor och planterade murgröna och blå lobelia istället. Rostiga fjädrar som jag hittade på en promenad i skogen för kanske en månad sen får agera klätterställning för murgrönan.


På samma skogspromenad hittade jag även några gamla rostiga gångjärn vid ett övergivet hus så dom fick också följa med hem och får nu ligga som dekoration på krukorna tillsammans med fåtöljfjädrarna.




Nu har konservburkarna som jag fick av min väninna Jenny blivit tillräckligt rostiga så jag har planterat vit snöflinga (bacopa) i den ena och vit hänglobelia i den andra. Har jag sagt att jag gillar rostiga saker i trädgården...?  :-)

Har nu jobbat 25% i totalt fyra dagar och förutom att jag varit superspänd i nacken när jag kommit hem, så får man väl säga att det gått relativt bra. Idag har jag varit hos sjukgymnasten och fått lite övningar som jag ska göra för att förhoppningsvis få rätt på min stela, spända nacke. Har min lediga onsdag imorgon. Det ska bli skönt. Det tar på krafterna att börja jobba men samtidigt känns det bra att börja ta ett litet steg tillbaka till en mer vanlig vardag igen.

Kram till er alla...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar