Summa sidvisningar

måndag 8 juni 2015

Babyshower och värdefulla möten

I fredags var jag tillsammans med ett gäng härliga kvinnor på babyshower. Det amerikanska påfundet som numera även kommit hit. Eftersom detta inte fanns när jag själv fick barn så var det här första gången jag var på babyshower. Den blivande mamman. Louise, blev överraskad med god mat, lekar och presenter.



På lördagen blev det grillning med ett annat gäng fantastiska kvinnor. Passade på att, för första gången den här säsongen, sitta ute och njuta av sommarkvällen ett tag.
Visst är det en gåva att ha underbara vänner att umgås med.

Helgen har även innefattat gräsklippning, öppning av poolen och ett besök hos en person som lite oväntat kommit in i mitt liv och gjort att jag nu omvärderar saker som tidigare varit mer eller mindre fastetsade i min hjärna, som funnits där som hinder och blockeringar och som nu kastas bort eller omformas till något annat mer positivt.
Livet känns just nu som ett virrvarr av känslor; rädsla, tillförsikt, förhoppningar och ännu mer rädsla. Ska börja jobba igen på torsdag och det känns både kul och väldigt nervöst men det ska nog gå bra. Jag kommer ju att börja i väldigt lugn takt och bara två timmar per dag och när jag känner att det fungerar så ska jag gå upp lite till i tid.
Känslor kan vara så oerhört jobbiga när dom slår undan benen för en och gör att självförtroendet vacklar samtidigt som dom kan vara underbara och ge tillförsikt för framtiden och, just nu, den härliga sommaren som det förhoppningsvis kommer att bli.

Kärlek till er alla...och en stor kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar