Summa sidvisningar

måndag 22 juni 2015

Midsommar och nu en ny vecka

Det har varit en fantastiskt härlig helg, trots att vädret kunde varit bättre. Vädret är trots allt inte det viktigaste utan man får istället anpassa sig efter omständigheterna. Midsommarafton tillbringades med ett gäng glada människor varav jag i princip inte träffat någon tidigare. Alltid kul att lära känna nya människor. Lekarna som skulle varit utomhus blev inställda pga regnet så det fick bli lite improviserade inomhuslekar istället. Massor av god mat och dryck blev det och även lite dans på trädäcket. Inte förrän klockan var tre på natten kröp jag ner under täcket för att sova. Det var egentligen alldeles för sent för mig eftersom vi varit igång hela dagen och jag inte är van vid att vara social så långa stunder i taget.

Men med lite sömn och en lugn midsommardag så fick jag ny energi. Det blev en promenad i solskenet (som vi saknade så på midsommarafton), lite god mat (rester från gårdagen) och till slut en film på kvällen. På söndagen blev det bla en liten utflykt till havet och ytterligare en relativt lugn dag.
Tror det gjorde mig gott att komma hemifrån lite över helgen för att samla ny energi för den kommande veckan.

Ny vecka och nya utmaningar. Ska fortsätta jobba 25% hela den här veckan och ska till läkaren på måndag i nästa vecka. Efter att ha utvärderat de här veckorna med 25% arbetstid så får vi se om det är läge för att utöka till 50%. Just idag känns det som om det skulle kunna gå bra, men det är bäst att se hur det känns efter att veckan är slut. Jag vet ju vid det här laget att bakslag existerar så jag tar en dag i taget.

Kram till er alla...!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar