Summa sidvisningar

lördag 27 juni 2015

Bakslag och nya tag

Skulle haft några väninnor här i torsdags kväll. Vi brukar träffas några gånger per år och ha någon form av provning. Det är den som ordnar provningen som bestämmer vad som ska provas och de andra vet inget. Genom åren har vi provat allt mellan himmel och jord. Vi har provat ost, kräftor, choklad, glass, olika sorters glögg, att laga thaimat, att cykla dressin, att ha en spa-helg i Blekinge, att sjunga Singstar, att koka karameller mm mm. Varje gång äter och dricker vi gott och snackar och skrattar i massor. Nu var det ett tag sen sist så jag hade sett fram emot att vi skulle träffas här hemma hos mig. Tyvärr fick jag ett bakslag i onsdags och insåg att jag inte skulle komma att orka fixa en träff, så jag fick tyvärr ställa in. Bakslag är inget kul men får mig att förstå och inse mina begränsningar och att jag måste prioritera och ta det lugnt. Det är bara svårt att veta var gränsen går, tror ju hela tiden att jag ska orka mer och mer. Det gör jag ju också men nu förstår jag att jag måste ta det i lite lugnare takt. Jag vill ju bara hitta tillbaka till mitt "vanliga jag" så fort som möjligt.


Gick ut en runda i trädgården och tog några bilder. Känns som en djungel jag bor i, en underbar djungel av träd och växter men, som tur är, utan djungelns alla djur. En och annan färgsprakande papegoja hade jag kunnat leva med men flodhästar, lejon och liknande klarar jag mig faktiskt utan.


Hade en lugn mysig kväll igår tillsammans med en person som får mig att må så bra samtidigt som fjärilarna har fritt utrymme att flyga runt hejvilt i min mage. Lite skrämmande, lite överraskande och helt underbart.
Nu är raggsockorna på och jag kryper upp i soffan under filten för en lugn lördagskväll.

Kram på er alla....!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar