Summa sidvisningar

torsdag 21 maj 2015

Pyssel i trädgården


Yrseln börjar avta så idag har jag kunnat vara ute lite. Jag satte upp en hängare under taket på uteplatsen. Egentligen tycker jag inte den är särskilt snygg men den är ju rätt färg till väggen och det kan ju vara praktiskt att kunna hänga lite saker där...kanske hänga handduken när man ska ut och ta sig ett kvällsdopp till sommaren.


Hade ingen aning om att jag hade hägg i min trädgård förrän för ett par dagar sen. Troligen har den stått lite undanskymd innan och nu när den får lite mer ljus så har den växt till sig lite och har fått fler blommor. Doftar underbart gör den också.

För ett par år sen klippte jag ner min syren helt och hållet. Det var nog bara 25 cm kvar. Nu har den växt till sig och förra året kom det en blomma men i år är första gången den blommar med flera blommor. Tror man kan räkna till tio till tolv blommor i år. Det finns ju ett uttryck som heter "mellan hägg och syren"... men i min trädgård blommar dom faktiskt samtidigt.

Har en liten byrå som stod och väntade på att den skulle få en bra plats att stå på...så den fick hedersplatsen utanför grinden med lite vita petunior i nedersta lådan. Borrade några hål i botten av lådan så överskottsvattnet ska kunna rinna ut.


Fick några konservburkar av min goa väninna Jenny häromdagen. Hon hade sett att jag hade mindre konservburkar inne med murgröna i men de här, som är lite större, har jag tänkt ha ute och vill därför ha den där rostiga looken som är så fin i trädgården. Därför blandade jag vatten, ättika och salt, baddade in burkarna med det och på bara några dagar så har dom börjat rosta. Lovar lägga in bilder när dom är färdigrostade och jag har planterat något i dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar