Summa sidvisningar

torsdag 14 maj 2015

En dag i trädgården

Efter lunch så kom solen fram på riktigt här och det blev en dag i trädgården.  Rensade bort ogräs och mossa i den runda rabatten och grävde upp några växter och flyttade dom eftersom jag insåg att dom höll på att sprida sig så dom hade tagit över hela rabatten om jag inte flyttat dom. Även gräslöken hade spridit sig och fått rötter i hela pallkragen. Flyttade den därför till en kruka istället. Nu har jag sått två rader morötter och resten sommarblommor i pallkragen. Valde blommor som passar till snitt så jag kan gå och plocka där till sommaren och sätta i vas. Underbart.

En sån här viol växte tätt inpå trädäcket så jag flyttade den lite längre in i rabatten. Tycker dom är så söta. Tror dom heter skogsviol.

Kändes skönt att stoppa fingrarna i jorden, det är som balsam för själen. Efter en dag i trädgården gick jag en härlig promenad i skogen innan det var dags att fixa middag. Härligt med lite extra energi idag. 

Mina små förgätmigej sprider sig villigt... det gäller att hålla efter dom.

Kram till er alla...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar