Summa sidvisningar

tisdag 19 maj 2015

Kristaller i örat

Inatt vaknade jag och var jätteyr (mer än vanligt faktiskt). Så obehaglig känsla att vakna för att man är yr. Låg still en stund så det lugnade sig igen. Fick tid på Vårdcentralen idag och efter en massa test och prover kunde läkaren inte komma fram till annat än att det måste vara yrsel pga lösa kristaller i örat. Fick därför en tid hos sjukgymnasten i eftermiddags. Efter min beskrivning kom hon också fram till att det troligen var lösa kristaller. Detta kan orsakas av tex  någon infektion eller av stress. Inte så kul när jag känner att jag är på bättringsvägen och så kommer detta. Vi kollar, sa hon, och verkar det vara lösa kristaller så behandlar vi direkt. Förhoppningsvis så kan du bli av med din yrsel i princip direkt. Det lät ju lovande. Efter behandlingen får jag inte bocka mig ner och inte göra häftiga rörelser med huvudet på två dygn. Helst ska jag sitta upp och sova för att kristallerna nu ska lägga sig på rätt ställe och förhoppningsvis stanna kvar där. Nej, det var okej att ligga ner och sova men jag ska resa mig upp på ett särskilt sätt när jag ska gå upp. Så nu blir det ett par dagar i stillhet. Håller tummarna att detta går vägen.

Försöker leva efter budskapet som står på hjärtat som jag har i mitt fönster. Inte alltid så lätt men bra att bli påmind. Livet är verkligen värt att njutas av...varje minut...!

Kram till er alla...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar