Summa sidvisningar

söndag 17 maj 2015

Loppis mm

Igår var jag på loppis tillsammans med en vän. Jag älskar nu när säsongen för idrottsföreningarnas sommarloppisar kommer igång så man kan ut och fynda. Känslan att gå och leta efter saker som har potential att användas igen, kanske till något helt annat än dess ursprungliga funktion eller kanske med hjälp av lite färg få ett nytt liv. Det får igång kreativiteten i mig och jag älskar att vara kreativ, skulle helst vilja vara det hela tiden. Den här gången blev det en udda kaffekopp som jag tänkte sätta ett värmeljus i, diverse virkade dukar och lite rostiga fat mm. Jag har fått lite mani på rostiga saker, både att ha inne och ute i trädgården. Tycker det är så vackert med det rostiga till gröna växter. Efter loppisen blev det fika hemma hos min väninna.

Idag har jag inte gjort så mycket. Hade en hylla som mest stod i vägen. Satte in den på en Bortskänkes-sida och hoppas på att någon vill ha den. För att kunna få lite ordning här inne så ställde jag ut hyllan under taket på terrassen. För att få in hyllan under taket var jag tvungen att dra fram trädgårdsmöblerna och sopa undan lite löv och annat skräp. Så bra, nu fick jag lite sommarkänsla därute också.
Nu regnar det ute och koltrasten sitter i granen utanför och sjunger sin vackraste kvällssång. Tror jag kryper upp i soffan med min bok nu.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar