Summa sidvisningar

söndag 30 december 2018

Julens baksidor och fortsättningen av tillbyggnaden



Julhelgen får mig alltid att känna en oerhörd tacksamhet över det jag har. Jag har nära och kära att fira julen tillsammans med, jag har ett mysigt hem och god mat i kylen. Julen är så förknippad med att det ska vara mysigt, man ska umgås med sina nära och ha trevligt, ge julklappar och äta massor med mat. För alla är det inte så. Många är ensamma på julen, någon vill fira jul men har inga pengar att köpa julklappar och julmat för, någon annan tycker inte julen är lika kul längre eftersom man saknar en familjemedlem som gått bort, något barn ser inte alls fram emot julen eftersom man vet att de vuxna kommer att dricka alldeles för mycket alkohol och att det kommer att sluta med bråk och slagsmål.
Ibland kan man bidra för att hjälpa någon på något sätt, kanske öppna sitt hem för någon som skulle firat julen ensam eller ge en liten peng till den som vill köpa en julklapp till sitt barn men inte har råd. Tacksamheten över att jag har det bra i jul är extra påtaglig när man inser att det inte är så bra och mysigt för alla.

Tillbyggnaden fortskrider. Rumskänslan börjar mer och mer infinna sig nu när väggarna blir klädda med OSB-skivor och gips. Det är kul att själva kunna göra en del så nu är vi i full gång. Efter att väggarna börjar bli klädda så har jag börjat ta tag i spackling och slipning och det är riktigt kul. Mellan varven hinner vi även med att ta det lugnt, äta gott och bara ha det mysigt.
Bilder i tillbyggnaden nedan.

Var rädda om varandra...!
Kram på er...!















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar