Summa sidvisningar

söndag 16 december 2018

Planer och mål

Mozartkulor
Två veckor har gått sen jag skrev sist. Förra veckan gjorde jag min första nyföddfotografering. Det var riktigt kul och gav mersmak. Har just levererat bilderna och när de själva sett sina bilder så kommer jag att visa dom även för er andra. Detta underbara lilla knyte med en massa vilja och behov. Vid en nyföddfotografering måste man låta bebisen styra helt och hållet så man får avsätta ett par timmar så man hinner med både blöjbyte, matning och att allt känns lugnt för både föräldern och barnet.
Fotograferandet ger mig en massa ny energi och inom kort kommer jag att satsa mer på det och min konst. Det är ju bara några månader till påsk så efter årsskiftet ska jag försätta mig i "målarflow" har jag tänkt. Längtar hela tiden efter skapandet. Jag är på den här jorden för att skapa, så det blir det mer av framöver.
Just nu är huvudet fullproppat med allt som händer, både det som jag själv påbörjat och det som blivit mer påtvingat mig. Befinner mig nu i någon form av vakuum där jag väntar på det nya men inte riktigt har möjlighet att släppa det gamla. Vill bara framåt och närmare mitt mål. När tusen tankar brottas och alla vill ha utrymme i mitt huvud så blir sömnen drabbad. Sviterna efter min utbrändhet sa mig att jag behöver lite time-out för att sortera tankar och hinna ifatt mig själv. Så det fick bli ett par dagar där jag bara ägnade mig åt att ta det lugnt, gå promenader i skogen, sortera tankar och få stopp på "tankebruset" lite. Har nu fått sova lite bättre och känner mig mer i fas igen och redo för det som ska göras denna kommande vecka som är den sista innan jul.
Den här helgen har vi varit och köpt OSB-skivor och gips så nu börjar vi på det som vi ska göra själv i tillbyggnaden. Helgen har även bestått av att göra julgodis, förbereda lite julmat, umgås med härliga vänner och att ta det lugnt. Jordnötsgodiset som finns på bilderna nedan är försvinnande gott och lite nyttigt också. Nötterna och solrosfröna är i alla fall nyttiga. :-)
Tänk på att även hinna med att njuta och koppla av i julstöket.

Kram på er...!




Jordnöts- och cornflakesgodis


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar