Summa sidvisningar

söndag 13 januari 2019

Okej, du får stanna några dagar till

Jag hade för avsikt att vi skulle städa ut julen den här helgen så förra veckan köpte jag vita krokusar eftersom jag tycker att vita blommor känns så "rent" efter alla varma juliga färger.  Jag hade först ställt krokusarna på köksbordet men flyttade dom för säkerhets skull till fönstret så dom får tillräckligt mycket ljus för att slå ut.
Dock har vi varit fullt sysselsatta med tillbyggnaden hela helgen. Känns så härligt att vi kommit så långt nu. Den här helgen har det kommit upp en massa takpanel, en bra bit över hälften av taket är klart. Efter en massa spacklande och slipande har jag äntligen börjat på målningen. Idag blev det en första strykning med vit färg på gavelväggen.
Julsakerna står därför kvar på sina platser, eller jag samlade ihop alla tomtar och ställde dom på skåpet i vardagsrummet men resten står kvar. Det får bli senare i veckan istället.
Nu börjar man fundera lite på hur vi ska inreda i tillbyggnaden när den blir klar. Möbler och inredning ska vara så flexibelt som möjligt så i veckan hittade vi två klaffbord som vi köpte av en kille i Ystad. Lite slipning och målning så blir dom perfekta till vårt flexibla rum.

Blir så skönt trött i kroppen efter en dag i tillbyggnaden så nu blir det soffhäng och en film.
Ha en härlig vecka.
Kram på er...!

Första strykningen på gavelväggen klar

Snart är hela takpanelen på plats


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar