Summa sidvisningar

söndag 7 oktober 2018

Tid för reflektion

Livet springer på och det händer massor för tillfället. Njuter av allt som är positivt och som ger mig energi som kontrast till det som, just nu, tar energi. Ovisshet är alltid svår att hantera. Det är bättre att ha något konkret att förhålla sig till. Visst är det konkret att veta att det blir för långt att pendla eftersom min arbetsplats ska flytta, men var jag kommer att hamna är lite osäkert ett tag till. Jag ser mitt mål klart i horisonten och den målbilden försöker jag ha kvar i mitt huvud hela tiden. Jag är övertygad om att det kommer att bli väldigt bra, även om det just nu finns lite lösa trådar.

För några veckor sen var jag en helg i Haväng på Österlen med några härliga väninnor. Två dagar i en stuga, med god mat och dryck, små utflykter och härligt umgänge. Det var en underbar helg som gav en massa energi. Alla bilderna i dagens inlägg är därifrån.

Nu har vi fixat klart allt inför tillbyggnaden, så imorgon kommer dom och ska börja gräva. Det är fantastiskt spännande. Vi har flyttat bod, sågat bort trädäck, flyttat växter, tagit bort plattor, klippt bort buskar och fixat en massa saker, och nu är allt förberett och klart. Nu kan vi koncentrera oss på att få klart det sista här inne för om ett par månader är det dags att ta tag i det som ska göras invändigt i tillbyggnaden. Skönt med en liten andningspaus innan det är dags även om, mycket av det vi gör här tillsammans, också ger energi. En liten paus för reflektion och att hinna ikapp med lite andra saker som vi vill göra är ju inte heller fel.

Kram på er...! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar