Summa sidvisningar

söndag 21 oktober 2018

Nu händer det saker


Förra fredagen slutade jag lite tidigare på eftermiddagen. Solen sken och det var en varm härlig dag för att vara oktober. Därför tog vi en tur till Vombsjön för att njuta av naturen och solskenet. Det var helt underbart. Vi gick en promenad längs stranden, letade snäckor, njöt av att se ett par som badade med sina hästar. Lite snacks och gott att dricka avnjöt vi på vår filt. En riktigt härlig start på helgen.

För fyra år sen byggde jag till huset och förlängde huskroppen åt ena hållet. På så sätt blev vardagsrummet lite större och så fick jag min efterlängtade lilla ateljé. En dröm som gick i uppfyllelse. Det senaste året har livet förändrats på ett sätt som jag inte skulle kunnat ana. Nu är jag sambo och vi är två som äger huset. Nu ska vi göra det till vårt. Så nu blir det en vinkel och ytorna disponeras om i den befintliga delen av huset. Den närmaste tiden kommer det att vara riktigt spännande varje dag när vi kommer hem och ser hur allt växer fram. Om någon månad kommer den yttre delen vara så klar att vi kan påbörja den inre delen som vi själv ska göra. Varje litet steg närmare vårt gemensamma drömhem.
Det är lite rörigt överallt just nu men när man vet hur fint allt ska bli så gör det ingenting. Vi njuter av allt vi gör tillsammans och resan är ju lika härlig som målet.

Var rädda om er...!
Kram

Nu börjar man ana storleken på tillbyggnaden :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar