Summa sidvisningar

måndag 7 augusti 2017

Ledighet som ger ny energi

 
Marsvinsholm 
Nu är det tre veckor sen jag uppdaterade bloggen senast. På semestern ska man ju hinna så mycket samtidigt som man ska hinna koppla av. Därför har bloggen fått stå tillbaka lite.
Jag är så glad och tacksam att jag kommit igång lite mer med företaget nu. Har haft några fotouppdrag och har även kommit igång med lite healingbehandlingar. Vädret har inte varit jättebra hela tiden men en del dagar har det varit riktigt fint. De regniga dagarna har jag ägnat åt att fixa med min hemsida som förhoppningsvis ska bli presentabel snart, fotoredigering, städning, meditation eller att bara göra ingenting. Man ska inte underskatta vikten av att göra ingenting.
När det var Sjöbo marknad var jag inbjuden till en vän som bor alldeles nära marknadsplatsen, det blev god mat och dryck och mycket trevligt sällskap. Det var så trevligt att vi nästan glömde bort att vi skulle gå en runda på marknaden. Det blev en, lite kylig, men härlig kväll.
En dag åkte jag och dottern på en liten utflykt. Först var vi på Johannamuseet och tittade på alla gamla saker dom har, en del kände man igen från förr och en del förvånades man över. Bland annat den fina gamla motorcykeln som Stellan Skarsgård körde i filmen"Den enfaldige mördaren" står att beskåda där.

Motorcykel på Johannamuseet utanför Skurup
Sen var vi en sväng in om och tittade på Marsvinsholms slott och gick en runda i slottsparken. Efter det åkte vi till Ystad och åt lunch på Fritidsbaren, gick en runda längs strandpromenaden och satte oss en stund och njöt i solen. Ett wienerbröd från Fritidsbaren slank såklart också ner.
Det har varit härliga dagar: Jag har haft besök av en kollega, varit på Söderslättstur med härliga vänner, haft besök av andra vänner och bara njutit. Eftersom jag gjort en del på min ledighet så bestämde jag mig för att inte boka in någonting alls dessa tre sista lediga dagarna innan jag ska börja jobba igen. På torsdag är det dags att åka till jobbet igen så nu ska jag passa på att bara njuta.
Fick en underbar blombukett i helgen så den var jag ju tvungen att ta en bild på.

Gick ikväll en lång promenad i skogen och ut på en grusväg som kantas av sädesfält och ängar. Det doftade från åkrarna som en påminnelse om min barndom och den trygghet och frihet som fanns i att vara ett litet barn. Även om inte allt var så perfekt på den tiden så fanns det många stunder som jag minns med en känsla av förnöjsamhet. Jag andas in dofterna och tar med mig känslan av ny energi in i det jag är och det jag ska.

Kram på er...!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar