Summa sidvisningar

söndag 27 augusti 2017

Bilder i solnedgången

Då var det söndag igen och sista helgen i årets sista sommarmånad. Förhoppningsvis blir det fint väder i september så man kan få njuta av lite härliga sensommardagar och några mysiga grillkvällar till innan höst och vinter står för dörren.
Den här veckan har jag haft ett par uppdrag i mitt företag så det känns kul. När jag var ledig i onsdags så var det riktigt soligt och fint så det blev ett par timmar i solstolen. Som sagt, man får passa på att njuta av solen och värmen så länge det går. I fredags kväll blev det besök på en restaurang i Sjöbo som jag tänkt många gånger att jag skulle besöka men varje gång har det varit stängt. Tydligen har dom inte öppet alla dagar i veckan. Har hört att dom ska ha god mat och det hade dom verkligen. Sen gjorde väl det vackra vädret och den mysiga atmosfären sitt för att helheten skulle bli en härlig kväll. En del av lördagen tillbringade jag med en vän. Vi var ute och gick i två timmar med hennes hundar. Sen fixade vi lite mat och det blev både en god middag och goda samtal. Idag har jag redigerat lite foton, suttit och njutit i solen när den väl kom fram. Vid lunchtid kom det åska och regnet fullkomligt vräkte ner. Eftersom det klarnade upp senare på eftermiddagen så blev det även ett besök vid Vombsjön, en av mina återhämtningsplatser. Kameran var såklart nerpackad och det blev lite fina strand- och solnedgångsbilder. Bilderna som jag lagt upp ikväll är därifrån.

Dagens reflektion ur ett samtal med en vän: Att se livet med optimistens glasögon gör livet så mycket lättare och är ett val som alla kan göra. Ett positivt sätt att se saker sprider sig ofta som ringar på vattnet, testa själv och se vad som händer.

Jag är så glad och tacksam för att just du läser mina ord.
Kram på er alla...!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar