Summa sidvisningar

söndag 13 augusti 2017

Som en nystart

Då har semestern tagit slut och jag har jobbat två dagar. Lite segt har det allt varit men det tar väl ett par dagar till sen känns det som vanligt igen. Passar på att njuta av sommaren trots att jag börjat jobba igen. I onsdags, som var min sista lediga dag, var det fint väder så då blev det en dag i solen och ett antal poolbad. På förmiddagen dök min son, lite oväntat, upp och det var härligt att få träffa honom. Vi redigerade lite foton som han ville ha och pratade om livet. Tyvärr kunde han inte stanna så länge men det blev en mysig stund. På kvällen var jag på möte i en fotoklubb som jag nu ska vara med i. Det var första gången jag var där och det verkade vara ett gäng trevliga fotointresserade, så det ska bli kul och jag ser fram emot att lära mig nya saker av gruppen och utvecklas som fotograf.
I torsdags började jag, som sagt, jobba igen efter ledigheten och på kvällen var jag med en vän på allsångskväll vid Sövdesjön. Vi slog oss ner med vår filt i solen och dukade fram salami, grönsaker, goda ostar, oliver och en del annat gott. Tyvärr glömde jag både att ta med kameran och mobilen så det blev inga bilder alls därifrån, men ibland ska man helt enkelt bara njuta av stunden och inte känna att man måste föreviga allt på bild.
Helgen har bjudit på kräftskiva. Lite regn kom det men det var härligt ändå. Med god mat och dryck, lite lekar och spel plus trevligt sällskap så blir den regnigaste dag ändå solig.
Då är det nya tag inför en ny vecka. Har bilder som ska redigeras och levereras så det hoppas jag hinna i veckan. Det är så kul att lämna över bilderna och känna att jag verkligen gjort det som jag brinner för. Att känna att jag lagt kärlek i bilderna och hoppas att kunden ska gilla dom lika mycket som jag gör.
Bilderna som jag lagt här idag är tagna förra veckan när jag var och fikade med två goa vänner på Café Solhjulet utanför Veberöd. Ett riktigt mysigt ställe som jag verkligen kan rekommendera.

Dagens reflektion:  Att umgås med familj och vänner och att få ägna sig åt det man brinner för....det är livskvalitet.

Kram på er...!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar