Summa sidvisningar

söndag 28 maj 2017

Fotomorgon


En bro vid Vombsjön
Vilken underbar vecka det har varit. Strålande sol och högsommarvärme. Att jag sen bara jobbade måndag och tisdag och sen var ledig resten av veckan gjorde ju inte det hela sämre precis. Jag har fixat en massa med mina rabatter och växter i trädgården, slipat och fixat en sliten gammal bänk och eftersom det blev så varmt så blev det dags att täcka av poolen för säsongen. Mellan varven har jag suttit ner och solat och bara njutit av hur härligt jag faktiskt bor.
Igår morse var jag på ett härligt yogapass utomhus. Solen som värmde, syrenerna som doftade och fåglarna som sjöng, det var helt underbart. En del asanas var ganska fysiska så idag har jag träningsvärk både här och där, men jag behöver träna så jag får väl träna lite extra hemma till nästa gång.
I morse vaknade jag kvart över fem och kände mig pigg. Tittade ut och såg att solen sken bakom träden. Klädde på mig och tänkte; jag tar en tur med kameran innan frukost. Det blev en tur på nästan tre timmar. Vid Vombsjön var det en massa mygg så där blev det inte så många bilder tagna men jag hittade en del andra guldkorn. Några härliga möten med djur i naturen, vissa hann jag fånga på bild och andra hann jag istället bara njuta av mötet med. Några av bilderna delar jag här på bloggen ikväll.

Jag är så glad och tacksam att just du läser min blogg...!
Kram på dig.

Alle Övedskloster

Övedskloster (ser du den lilla kaninen i vägkanten?)

Fasan 

Samma fasan igen :-) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar