Summa sidvisningar

måndag 22 maj 2017

Fotorunda, brev och en härlig söndag


Förra veckan blev det en liten fotorunda på kvällen. Hade tänkt fotografera rapsfält och det blev ju några rapsfältsbilder men sen såg jag plötsligt bakom mig att det gick omkring ett rådjur på ängen. Jag smög mig närmare och hon tycktes inte höra eller se mig. Jag satte mig ner en stund med förhoppning om att hon skulle komma närmare utan att upptäcka mig. Lite närmare kom hon och jag fick ett par fina bilder.


Medan jag satt och väntade på rådjuret så roade jag mig med att fota en fluga på ett grässtrå mitt framför mig.
                                            

Det blev även lite bilder vid gården som ligger intill rapsfältet och ängen.



En av dagarna lagade jag en god lins- och tomatsås med bönpasta och då fick jag även föreviga denna goda middag.


Igår var min fina dotter här och på eftermiddagen kom ett gäng goa väninnor och vi hade "provarträff". Vi åt en god vegetarisk lunch (kikärtsbiffar och rostade rotfrukter) ute i solskenet och sen blev det provning som bestod av att måla vars en tavla. En härlig och trevlig eftermiddag blev det.

Den här veckan fick jag skickat iväg ett brev som jag skrivit och filat på under en tid, ett känslomässigt brev där jag fick luftat både känslor av att rättfärdiga mitt eget värde, men även respekt och kärlek till mottagaren och min önskan om det bästa för en person som betytt mycket för mig på många sätt.

Nu jobbar jag bara imorgon också sen är jag ledig onsdag till söndag. Ska bli skönt.

Ha en fin vecka och var rädda om varandra
Kram på er...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar