Summa sidvisningar

söndag 7 maj 2017

Att rensa ut

Veckan som gått har jag ägnat mycket åt trädgårdsarbete, Det är underbart att påta i jorden och skapa i trädgården. Två nya odlingslådor av pallkragar är klara för odling. Rabatter har rensats och gödslats, växter har flyttats, frön har såtts och gräset har blivit klippt. Eftersom det ska bli regn i natt så fick gräset även en omgång gödning. Jag har även rensat i förrådet och varit på återvinningen och kastat skräp.  Det som jag tyckte var synd att slänga bort annonserade jag i en loppisgrupp på facebook under bortskänkes.
Det känns så skönt när det är gjort. Utrensning av saker är ibland lite som en utrensning av själen, det känns så skönt att få rensa ut gammalt för att göra utrymme åt nytt och fräscht.
En vän som fått syn på en liten skål som jag ville skänka bort kom hit ikväll och hämtade den, så det blev även en liten mysig fikastund. Trevligt.
När det är så härligt väder som det varit igår och idag får jag en längtan efter att äta en god sillmacka med öl på terrassen, så idag blev det så, en med potatis, créme fraiche, matjessill och gräslök från den egna trädgården. Sommarmat, mums.

Den här veckan som kommer ska jag lägga en del pengar på något som jag länge funderat på. Om allt går som det ska så berättar jag mer i slutet på veckan.

Kram på er...!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar