Summa sidvisningar

torsdag 5 november 2015

Bröllop, fest och livets svåra sida

Har haft ett par veckors frånvaro härifrån eftersom det hänt så mycket annat att jag prioriterat bort bloggen. Får göra så ibland i mitt "nya liv" för skrivandet får ju inte kännas som en press utan ska vara lustfyllt eller möjligen i terapeutiskt syfte.
Vi har varit på bröllop och att hylla kärleken är ju alltid underbart. Det blev verkligen en heldag eftersom vigselakten var redan kl 13. Det blev god mat, fina tal, presentöppning, uppträde, dans mm och var en riktigt härlig dag och brudparet var strålande vackra. När vi gick hemåt runt midnatt var jag rejält trött men kände ändå att jag faktiskt orkat mycket mer än vad jag gjorde för några månader sen. Jag missar ofta dom där små framstegen eftersom jag vill att det ska gå fort framåt. Har dock lärt mig att det handlar om tid och tålamod och innerst inne vet jag ju att det går framåt även om jag oftast måste stanna upp lite extra och tänka efter.
Just nu är jag hemma om några timmar för att vila, duscha och hämta nya krafter. Min 96-åriga mamma har nämligen inte långt kvar i livet. Även om hon levt ett långt liv så känns det jobbigt när det är dags. Vi syskon har suttit hos henne nu i ett par dygn och jag var kvar i natt. Blev nästan ingen sömn så nu ska jag krypa ner i min säng och hoppas på lite återhämtning så jag kan åka dit igen ikväll. Påminns om livets svåra, bräckliga sida och känner extra mycket tacksamhet över de människor som finns i mitt liv.

Var rädda om varandra
Kram till er alla...!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar