Summa sidvisningar

måndag 23 november 2015

Begravningen över

Det har varit en känslomässigt jobbig vecka och jag kände en del ångest och då är det bäst att lyssna på kroppen har jag lärt mig. Har därför varit sjukskriven på heltid igen i en och en halv vecka. Efter vi varit och tömt min mors lilla lägenhet så blev det så påtagligt att hon inte finns hos oss längre. Ångesten tog tag i mig så då är det bara att säga stopp och ta det lugnt. Förra veckan blev det mest lite småpyssel hemma och lite skogspromenader. På torsdagen var jag och hjärtat i Lund och såg Bildbevis med Jesper Rönndahl . Så skönt att få ett avbrott i sorgen och få skratta riktigt mycket.

Sen var det begravning i fredags. Som det ofta kan vara på begravning (när det är en äldre människa som gått bort) så är det sorg och saknad blandat med att det faktiskt är ganska trevligt att träffa släktingar och vänner som man inte träffat på länge. Det var en skön känsla på kvällen när vi kom hem och drog på mysbyxorna, åt en god middag och sen kröp upp i soffan. Nu är begravningen över och känslorna kan få bearbetas lite mer i lugn och ro.
Var tillbaka på jobbet idag och det gick bra tycker jag så jag hoppas att det ska fortsätta så. Är dock ganska trött nu så det blir nog tidigt i säng ikväll.
Har födelsedag idag och har fått en massa grattishälsningar och även lite skönsång :-)  men firar inget särskilt idag...får ta det en annan dag.

Kram på er alla...!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar