Summa sidvisningar

tisdag 11 augusti 2015

Stressad hjärna och Sövdesjön

I helgen var det lite upp och lite ner. I fredags var jag hos en väninna och åt middag tillsammans med några härliga vänner. Senare på kvällen blev det bad i deras bubbelpool under stjärnorna. En riktigt mysig kväll. När jag gick hem vid midnatt så hörde jag åskan mullra på avstånd och när jag kommit hem började det regna. Vi hade tur med fredagskvällens väder.
På lördagen hade jag min lilla ateljé öppen för besökare. Tyvärr kom det inte så många besökare men det är första gången så det blir förhoppningsvis fler nästa gång.
På söndagen vaknade jag och kände mig som om hjärnan inte fungerade som den skulle. Har ju hört att man kan, som symptom på stress, få minnesluckor men det är obehagligt när det händer. När man plötsligt inte kommer på vad helt vanliga enkla saker är eller heter så känns det obehagligt. Senare under eftermiddagen och kvällen kände jag mig som vanligt igen och hjärnan fungerade bättre igen. <

Mitt hjärta var här hela söndagen och vi tog det mest lugnt. Det var nog vad jag behövde för att förbereda mig inför den här veckan.
Har nu jobbat måndag och tisdag och har min lediga onsdag framför mig. Kände att jag behövde komma ut lite så jag körde till Sövdesjön nu ikväll. En härlig stilla kväll blev det och jag gick en sväng runt sjön på stigar som jag inte gått tidigare. Kul att upptäcka nya ställen. Satt och njöt och tittade på vattnet en lång stund och njöt av ljudet av badande, skrattande barn. När jag kom hem strax före kl 20 var det fortfarande 24 grader ute. Man får passa på att njuta av de varma sommarkvällarna för det blir kanske inte så många fler den här sommaren.

Var rädda om varandra. Stor kram till er alla...!
Stig vid Sövdesjön




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar