Summa sidvisningar

söndag 17 februari 2019

Stora förändringar



Min intention att vi ska äta så naturlig och näringsriktig mat som möjligt ledde mig till att baka eget matbröd igen. Det känns så bra att veta exakt vad som finns i det man stoppar i munnen. Jag är alltid noga med att det ska vara så lite tillsatser som det går. Så lite E som möjligt, och finns det E407 (karragenan) eller E330 (citronsyra) så vill jag helst inte ens ta i det med tång. Citronsyra, som ofta står som "surhetsreglerande medel" finns i väldigt många olika produkter så det kan vara svårt att undvika ibland. Det känns lyxigt och gott att äta hembakat fullkornsbröd eller fullkornsbullar så det ska jag ta och göra till en vana.
Tillbyggnaden tar mycket tid och energi just nu men snart börjar det närma sig slutet. Den här helgen har min sambo lagt klinkers innanför den nya ytterdörren och jag har slipat, spacklat och satt väv i den sista fönstersmygen. Lite spackling och slipning till, ett par väggar till som ska målas, klinkern ska fogas och sen är det snart dags för golvläggaren att komma. Ska bli så himla kul när det är klart.
Mitt i byggröran så bjöd jag hit några vänner på en yogakväll med lite god mat och en massa prat om livets berg- och dalbana. Det blev en härlig kväll med både gråt och skratt. Det är härligt med vänner.

För min egen del blir det stora förändringar om ett par veckor. Lite obehagligt och lite spännande som det ofta är med stora förändringar. Men det kommer att bli fantastiskt. Det är aldrig för sent att göra förändringar.

Ha en härlig vecka och var rädd om dig.
Kram...!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar