Summa sidvisningar

söndag 29 april 2018

Ett nytt steg i livet


Innan den sista snön smälte bort så hällde jag ut en massa fågelfrön vid kanten av trädäcket så fåglarna skulle få i sig lite extra när det var snö. Snön smälte bort och nästan inga fåglar syntes till, kanske för att jag inte varit så flitig med att mata dom tidigare i vinter. Istället hittade rådjuren dit och tuggade i sig av fröna. Jag vet inte om det är så nyttigt för ett rådjur men jag hoppas att det inte gjorde någon skada i alla fall. 
I veckan som gick tog jag och min älskling ett nytt steg i vårt liv tillsammans. Vi är nu båda ägare till huset som i nästan åtta år varit mitt paradis, min återhämtningsplats och där jag trivs så fantastiskt bra. Han har i princip bott här de senaste fem månaderna och han verkar ha fallit lika mycket för den här platsen som jag har. Lite ombyggnad och tillbyggnad ska nu göra detta till vårt gemensamma hem och det känns helt underbart.

Vit pärlhyacint och rosa förgätmigej som jag planterade förra året

Nu har våren börjat komma på allvar och det är en riktigt härlig tid. Naturen vaknar och jag älskar att vara utomhus och fixa i trädgården och på tomten. Hela helgen har det varit fantastiskt väder och vi har städat i boden, varit på återvinningen, haft besök, fikat, grillat och fixat i trädgården. Det känns skönt att få göra sig av med gammalt för att ta in nytt. Frigörande på något sätt. Nu gör vi detta till vårt och då ska allt blandas i en härlig mix av mitt, ditt och nytt.

Här blir en ny fin plats att slå sig ner med en kopp te



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar